Generelle oplysninger
AmaZoonia.dk - del af Tropheus Aps.
Cvr nr. DK37687901
Pilevej 25,
3400 Hillerød
Danmark
Mail@amazoonia.dk
Betaling
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Levering
Med GLS til nærmeste valgte pakkeshop inden for 2-3 hverdage.
Priser fra 39 ,- : Prisen er afhængig af vægt og volumen.
Ved valg af hjemme levering, bliver din ordre leveret og sat på den valgte adresse, på DIT egen ansvar.
Ønskes den kun afleveret på den valgte adresse mod underskrift, SKAL det tydelig fremgå ved bestilling.
Fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Enhver udgift til retur forsendelsen og risikoen derved - Afregner og står du som køber for selv for.
Dette gælder ikke for skaffe vare som større akvarier og lignende, hvor en afgivet ordre er bindende.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved henvendelse til mail@amazoonia.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Pakker sendt til pakkeshop skal afhentes inden for senest 8 dage - Udgifter ved en evt retur forsendelse, der skyldes manglende afhentning inden for 8 dage, vil blive opkrævet forbrugeren.
Vælger du, uden forud gående accept fra Amazoonia.dk, ikke at afhente din pakke eller at nægte modtagelsen af denne, vil du blive opkrævet de omkostning, der bliver på lagt Amazoonia.dk, ved en evt retur forsendelse.
Udgiften for returnering vil typisk svare til den fragt du har betalt for levering af din ordre +/- 25 kr.
Ansvaret for varens tilstand ved returnering, tillægges køber.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for: CO2 flasker
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr.: 120,-
Vedr. bestilling og returnering af akvarie planter og andet med begrænset holdbarhed.
Akvarie planter har en begrænset holdbarhed ved forsendelse. Du forpligter dig ved bestilling til at afhente din ordre senest 48 timer efter, du har modtaget besked om at den ligger klar til afhentning i pakkeshop, for at kunne opretholde en ret til returnering.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur i samme stand som ved dit køb.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes DIREKTE til:
AmaZoonia
Pilevej 25
3400 Hillerød
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
AmaZoonia
Pilevej 25
3400 Hillerød
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Tropheus Aps og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Den dataansvarlige på www.amazoonia.dk er Thomas Oreskov
Som registreret hos Amazoonia.dk, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: mail@amazoonia.dk
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til:
AmaZoonia
Pilevej 25
3400 Hillerød
Mail@amazoonia.dk
.Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse tropehuset@mail.dk
Handelsbetingelserne er senest opdateret den 20.02.2023